Friday 15 March 2013 • 3/15/2013 03:21:00 am • 0 Famous
CINTA KAU DAN AKU

       Pada ketika Hati aku di lukai oleh orang yang pernah aku berikan separuh Hati aku. Kau hadir di dalam hidup aku.Aku dapat rasai kedatangan kau dalam hidup aku untuk mengubati hati aku yang sudah terluka. Dalam minda ku kita hanyalah sebagai seorang kawan yang mampu menceriakan hari aku dan terangi aku di dalam gelap. Hari makin hari mendatang Kau telah membuka hatiku yang tertutup ini untuk menerima kembali cinta dalam hidup aku. Aku dapat rasai cara kau memujuk hati aku, Mengambil berat tentang diri ku. Begitu prihatin sekali cara kau terhadap diri aku. Kau seorang yang jujur dan memahami diri aku. Dalam fikiran ku yang di saat ini aku bersendirian dan memikirkan diri kau. Aku harap kau adalah Jodoh ku. Kau buat aku rasa di hargai. Kau buat aku rasa aku adalah insan Paling Istimewa dalam dunia ni bila aku di samping kau.
     Kau telah berjaya membuatkan aku lupa pada insan yang pernah melukakan hati aku. Kau betul-betul Ikhlas untuk mencintai diri aku. Aku rasa bahagia bila bersama kau. Aku harap sejarah yang lama tidak akan berulang saat aku bersama kau. Aku tidak perlukan seseorang yang sempurna dan TERBAIK untuk jadi milikku. Cukup jadi diri sendiri.''Jangan pernah mencari seseorang yang TERBAIK, Cukup sekadar dia seorang yang Baik. Bersyukur dengan si dia. Kerana yang terbaik adalah orang yang kita rasa  dia layak menjadi pasangan kita seumur hidup kita. Jangan Harap yang terbaik kerana yang terbaik sukar di cari. Tetapi yang baik adalah orang yang menerima kita seadanya di dalam hidup si dia :)''

   Semakin Lama aku mengenali diri kau, Aku betul-betul dapat rasai Keselesaan itu. Itu yang aku cari. Perasaan sayang dan cinta pada diri kau semakin mendalam.Itulah orang kata perasaan Cinta sebenar.
Semakin jarak antara kita berjauhan Aku tahu ini ujian ALLAH untuk aku harungi bersama kau. Aku tabah dan Sabar mengharunginya. Kau selalu pesan'ALLAH Sedang menguji kita ni Sayang, Bila kita berjauhan kita terpaksa tanggung kerinduan yang terlampau ini. Tapi bila kita berjumpa AALLAH akan mengghhadiahkan kita rindu yang berpanjangan pula untuk kita. Itu lah satu dugaan melanda tetapi Hikmah yang bakal tiba itu jelas terasa.

   Bila kita berjauhan Kau selalu menasihati aku, WALAUPUN DEKARANG KITA BERJAUHAN. KITA MESTI BERSEFAHAMAN(MEMAHAMI ANTARA SATU SAMA LAIN), KEPERCAYAAN ITU PENTING. BILA KITA PERCAYA PADA SI DIA, WALAUPUN KITA RISAU BILA BERJAUHAN DAN RAGU-RAGU PADA SI DIA DENGAN ADANYA KEPERCAYAAN KITA DAPAT ATASI MASALAH ITU.BERTOLAK ANSUR JIKA BERLAKU PERGAADUHAN/PERTENGKARAN. SELESAIKAN DENGAN CARA YANG BAIK. CUBA PERTAHANKAN HUBUNGAN.

  Pesanan itu sentiasa tersemat di hati. Sekian lama kita menjalin cinta. segalam kenangan di bina bersama. Segala liku-liku cinta kita harungi bersama. Tetapi antara kita masih bersatu. Itu adalh percaturan ALLAH membawa masuk kau dalam hidupku walaupun di dunia ada berbillion Manusia. Tetapi ALLAH Telah mengirimkan kau kepadaku. Aku bersyukur gembira. Hati itu lebih penting. Bila hati kita sudah mencintai seseorang dengan ikhlas secara automatiknya kita akan selesa bila bersama dia dan tidak perlu orang lain walaupun banyak lagi kelebihan ada pada orang lain...
    
    SEKIAN SAHAJA KISAH INI. Tiada kena mengena dengan diri saya, Tetapi apa yang pernah berlaku di sekeliling hidup kita. Terus baca dan hayati cerita dan Coretan di BLOG saya ini. Assalammualaikum Pembaca Sekalian :)

  Pesanan itu sentiasa tersemat di hati. Sekian lama kita menjalin cinta. segalam kenangan di bina bersama. Segala liku-liku cinta kita harungi bersama. Tetapi antara kita masih bersatu. Itu adalh percaturan ALLAH membawa masuk kau dalam hidupku walaupun di dunia ada berbillion Manusia. Tetapi ALLAH Telah mengirimkan kau kepadaku. Aku bersyukur gembira. Hati itu lebih penting. Bila hati kita sudah mencintai seseorang dengan ikhlas secara automatiknya kita akan selesa bila bersama dia dan tidak perlu orang lain walaupun banyak lagi kelebihan ada pada orang lain...
    
    SEKIAN SAHAJA KISAH INI. Tiada kena mengena dengan diri saya, Tetapi apa yang pernah berlaku di sekeliling hidup kita. Terus baca dan hayati cerita dan Coretan di BLOG saya ini. Assalammualaikum Pembaca Sekalian :)



//OLDER////NEWER//